Analysis of the Role of the Internet Trading Platform as a Direction for Improving State Regulation of the Agricultural Market in the Region
DOI:
https://doi.org/10.52575/2687-0932-2022-49-4-731-737Keywords:
state regulation, market, regulation, information efficiency, regional marketAbstract
Every year information becomes an increasingly important tool in the work of an enterprise and in planning development strategies, both for individual enterprises and for industries as a whole. A developed and balanced online trading platform will allow enterprises to make effective decisions on time, as well as become an aspect of improvement in the field of state regulation. Due to the fact that this area of interaction between market entities is in an active stage of development, additional research and proposals are needed. The purpose of this study is to develop and offer an online trading platform for the region, which will increase the information efficiency of state regulation of the agricultural market. As a result of the study, the structure of a possible online trading platform for the region was proposed, the interrelation of its elements was spelled out, and advantages were highlighted. The results obtained can be applied in practice and will improve cooperation between market participants, as well as strengthen the role of the state as an active market participant.
Downloads
References
Список источников
Официальный сайт администрации Курской области. URL: https://kursk.ru/ (дата обращения: 20 августа 2022).
Экспертно-аналитический центр агробизнеса // Торговая площадка. URL: http://ab-centre.ru/trading/1 (дата обращения 21 августа 2022).
Официальный сайт ТК «Стройресурс». URL: http://www.tk-stroyresurs.ru/ (дата обращения 22 августа 2022).
Официальный сайт ООО «Юмис». URL: http://yumis46.ru/?yclid=6827459719582454657 (дата обращения 22 августа 2022).
Официальный сайт ООО «Техновелд». URL: http://www.tweld.ru/ (дата обращения 22 августа 2022).
Список литературы
Белоусов В.М. 2013 Основные направления устойчивого развития аграрного сектора экономики. Научное обозрение, 2: 231-233.
Горбунов Д.В. 2013 Анализ состояния системы информационно-консультационного обслуживания Курской области. Вестник Курской государственной сельскохозяйственной академии, 6: 37-39.
Жукова С.А., Максименко В.М. 2021 Особенности продвижения компании через интернет-рекламу на примере виртуальной торговой площадки AliExpress. Научный альманах, 4-1 (78): 21-24.
Руденко А.М., Сафонова С.Г. 2021 Особенности продвижения продукции отечественных сельскохозяйственных предприятий в современных рыночных условиях. Вестник Донского государственного аграрного университета, 3 (41): 130-137.
Карамнова Н.В., Грекова Н.С., Греков А.Н. 2021 Цифровизация питомниководства региона. Международный научно-исследовательский журнал, 1-4 (103): 13-17. DOI: https://doi.org/10.23670/IRJ.2021.103.1.089
Abstract views: 82
Share
Published
How to Cite
Issue
Section
Copyright (c) 2022 ECONOMICS. INFORMATION TECHNOLOGIES
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.