INNOVATIVE APPROACH TO MANAGEMENT OF UNIVERSITY ACTIVITY BASED ON APPLICATION OF HR-BRANDING

Authors

  • V.A. Bondarenko Rostov state University of Economics (RINH)
  • A.A. Maksaev Krasnodar cooperative Institute (branch) of the ANO VO Centrosoyuz Russian Federation «Russian University of cooperation»
  • I.A. Shumakova Belgorod National Research University

DOI:

https://doi.org/10.18413/2687-0932-2020-47-1-47-54

Keywords:

hr-branding, University, intellectual capital, staff, students

Abstract

The article examines the relevance of HR-branding in the University's activities. Emphasis is placed on the need to differentiate University employees in terms of the primary sphere of functional activity, offering them various innovative stimulating factors and metrics that determine efficiency. It is also important to expand HR-branding activity to the segment of students who are potential employees of the University in the future, and are already forming its human intellectual capital.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

V.A. Bondarenko , Rostov state University of Economics (RINH)

Rostov state University of Economics (RINH),
69 Bolshaya Sadovaya St, Rostov-on-don, 344002, Russia

A.A. Maksaev, Krasnodar cooperative Institute (branch) of the ANO VO Centrosoyuz Russian Federation «Russian University of cooperation»

Krasnodar cooperative Institute (branch) of the ANO VO Centrosoyuz Russian Federation «Russian University of cooperation» 168/1 Mitrofana Sedina St, Krasnodar, 350015, Russia

I.A. Shumakova, Belgorod National Research University

Belgorod National Research University,
85 Pobedy St, Belgorod, 308015, Russia

References

Ананьева Т.Е., Дзюба А.А. 2010. Создание бренда работодателя: особенности коммуникаций и брендинга на рынке труда. Маркетинговые коммуникации. № 6.

Жерукова А.Б. 2014. HR-брендинг на российском рынке образования: проблемы и перспективы. Вестник Белгородского университета кооперации, экономики и права. 1: 121–126.

Заработная плата отдельных категорий работников социальной сферы и науки. 2020. Федеральная служба государственной статистики. Официальная статистика. Рынок труда, занятость и заработная плата. М. URL: www.gks.ru/wps/wcm/connect/rosstat_main/rosstat/ru/ statistics/wages/ (дата обращения: 15.02.2020).

Мансуров Р.Е. 2011. HR-брендинг. Как повысить эффективность персонала. СПб.: БХВ-Петербург. 224 с.

Мосли Р. 2007. Бренд работодателя. Лучшее из бренд-менеджмента – в работу с кадрами. Группа ИДТ. 210 с. 81 c.

Национальный проект «Наука». 2020. URL: https://strategy24.ru/rf/innovation/projects/ natsional-nyy-proyekt-nauka (дата обращения: 12.02.2020).

Осовицкая Н. 2013. Актуальный HR-брендинг. Секреты лучших работодателей. Питер, 240 с.

Положихина М.А. 2019. Неоднозначные итоги реформирования российской науки. ЭСПР. № 2. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/neodnoznachnye-itogi-reformirovaniya-rossiyskoy-nauki (дата обращения: 17.02.2020).

Саркисян И.С. 2020. Каким образом организации с высоким уровнем доверия извлекают максимальную пользу из бренда работодателя. Экономика, менеджмент, маркетинг. URL: https://interactive-plus.ru/e-articles/collection-20140225/collection-20140225-1436.pdf (дата обращения: 10.02.2020).

Эксперты Гайдаровского форума рассказали, как изменятся университеты в 2020-х годах. URL: https://ntinews.ru/news/unti/eksperty-gaydarovskogo-foruma-rasskazali-kak-izmenyatsya-universitety-v-2020-kh-godakh.html (дата обращения: 09.02.2020).

Lloyd S. 2002. Branding from the inside out (англ.). Business Review: журнал. 24 (10): 64.


Abstract views: 587

Share

Published

2020-08-13

How to Cite

Bondarenko , V., Maksaev, A., & Shumakova, I. (2020). INNOVATIVE APPROACH TO MANAGEMENT OF UNIVERSITY ACTIVITY BASED ON APPLICATION OF HR-BRANDING. Economics. Information Technologies, 47(1), 47-54. https://doi.org/10.18413/2687-0932-2020-47-1-47-54

Issue

Section

INVESTMENT AND INNOVATIONS