Evaluation of the effectiveness of the IT department
DOI:
https://doi.org/10.52575/2687-0932-2022-49-1-153-158Keywords:
information technology, IT-department, company, job evaluationAbstract
In the modern world, information technologies are rapidly developing, influencing various spheres of human life. It can be argued that information technology is the leading area for the development of any business. In our time, it is no longer possible to imagine any company, regardless of the form of organization, without an IT department. If problems arise related to the computer system, the work of most departments will stop, therefore it is very important to have qualified specialists who will quickly and without damage to the company's activities solve these problems and allow employees to continue the work process. With the advent of the IT department in the company, the management faces the task of monitoring and evaluating the work of specialists in this department. The article deals with the problems, methods and criteria for evaluating the activities of the IT department. When writing the article, the authors used the following methods: theoretical (analysis of domestic and foreign literature, generalization, comparison). The theoretical significance of the work lies in identifying approaches to assessing the effectiveness of the IT department and determining indicators for a comprehensive assessment.
Downloads
References
Аншина М. 2017. Проекты ИТ. Как превратить возможности в результаты. М., Положевец и партнёры, 302 с.
Горемыкин В.А. 2013. Планирование на предприятии. М., Издательство Юрайт, 696 с.
Земсков В.В., Худяков Д.С. 2020. Оценка рисков и эффективность ИТ-подразделения организации РИСК: Ресурсы, Информация, Снабжение, Конкуренция. 1: 144–148.
Информационные системы и технологии управления. 2020. ВЗФЭИ; Под ред. Г.А. Титоренко.
-е изд. М., ЮНИТИ, 591 с.
Информационные системы управления производственной компанией. 2019. Под редакцией Н. Н. Лычкиной. М., Издательство Юрайт, 249 с.
Информационные технологии (для экономиста). 2001. Под общ. ред. А.К. Волкова. М., ИНФРА-М, 310 с.
Информационные технологии в бизнесе. 2002. Под ред. М. Желены. СПб., Питер, 1120 с.
Кисляков П.А., Меерсон А.-Л.С., Силаева О.А., Дмитриева Е.Е. 2020. Восприятие молодежью социокультурных угроз цифровой трансформации общества. Вестник Мининского университета. 8(4): 8. URL: https://vestnik.mininuniver.ru/jour/article/view/1152/809 (дата обращения: 06.02.2022) (in Russia).
Козырев А.А. 2000. Информационные технологии в экономике и управлении. СПб., Изд-во Михайлова В.А., 360 с.
Михайлов А.Г. 2021. План проектов. Москва. URL: https://www.info-strategy.ru/wp-content/uploads/projects-strategic-planning-book.pdf (дата обращения: 06.02.2022).
Петров В.Н. 2003. Информационные системы. СПб., Питер, 688 с.
Поначугин А.В. 2021. Выбор веб-сервиса для проведения потоковых лекций у студентов инженерных специальностей. Вестник Мининского университета. 9(3): 7. URL: https://vestnik.mininuniver.ru/jour/article/view/1255/850 (дата обращения: 06.02.2022)
Хлап А.А. 2022. Техногенный идеал в цифровой культуре: построение модели исследования. Вестник Мининского университета. 10(1): 14. URL: https://vestnik.mininuniver.ru/jour/article/ view/1336/879 (дата обращения: 06.02.2022)
Ядов Г.Б. 2007. Информация и общество. Вокруг света. № 2. URL: https://bookscafe.net/book/ vokrug_sveta-zhurnal_vokrug_sveta_02_za_2007_god-247127.html (дата обращения: 06.02.2022).
Best IT Help Desk Software and Tools. STEPHEN COOPER. 2019. URL: https://www.comparitech.com/net-admin/it-help-desk-software-tools/ (дата обращения: 06.02.2022).
Abstract views: 344
Share
Published
How to Cite
Issue
Section
Copyright (c) 2022 ECONOMICS. INFORMATION TECHNOLOGIES
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.