Assessment of industry competitive positions (on the example of “KVIL Paints” Factory LLC)
DOI:
https://doi.org/10.18413/2687-0932-2020-47-4-759-770Keywords:
competitiveness, M. Porter's model, competitive environment, competitive positions, internal and external environment, strategic management, competitive advantages, delegation of authorityAbstract
The article presents the results of evaluating the competitive position of the industry on the example of a company in the paint industry. The influence of external and internal factors on the company's competitive potential is analyzed. Analysis and evaluation of the driving forces in the industry were performed using the "5 competitive forces" model by Michael Porter. Given the systematization of the characteristics of company management in a competitive environment. The study identifies such problematic aspects of a regional holding in the modern competitive environment as the lack of effective strategic development focused on a narrow segment; the effective work of the sales department is not fully carried out; there is a low level of profitability of sales; a low market share. Among the positive aspects, there is an effective policy of diversification, a wide and deep range of products; the use of modern technologies in production; building an effective motivation system; the tendency to increase the profitability of production activities. Based on the assessment of the competitive position of the “KVIL Paints” Factory LLC, recommendations were developed to improve its competitiveness.
Downloads
References
Абаева Н.П., Старостина Т.Г. 2015. Конкурентоспособность организации. Ульяновск: УлГТУ, 108.
Виханский О.С. 2015. Стратегическое управление. М.: Экономистъ, 450.
Гарнов А.П. 2019. Роль инноваций в экономическом развитии России. Москва: РУСАЙНС, 112.
Гарнов А.П., Киреева Н.С. 2017. Финансовые, материальные и информационные потоки: точка взаимодействия в логистике. РИСК: Ресурсы, Информация, Снабжение, Конкуренция, 2: 48–51.
Игнатова Л.Н. 2017. Возможности ресурсного подхода в управлении конкурентными преимуществами предприятия. РИСК: Ресурсы, Информация, Снабжение, Конкуренция, 2: 232–234.
Игнатова Л.Н. 2013. О сущности и принципах реализации ресурсной концепции стратегического управления. Менеджмент и бизнес-администрирование, 1: 122–127.
Котлер Филип, Армстронг Гари, Сондерс Джон, Вонг Вероника. 2014. Основы маркетинга: М.: СПб., К.: Издат. Дом «Вильямс», 1043.
Мескон, Майкл Х., Альберт, Майкл, Хедоури, Франклин 2012. Основы менеджмента, М.: «И.Д. Вильямс», 672.
Портер М. 2011. Конкурентная стратегия: Методика анализа отраслей и конкурентов. М.: Альпина Паблишер, 708.
Рубин Ю.Б. 2010. Теория и практика предпринимательской конкуренции. М.: Маркет ДС, 604.
Скруг В.С. 2018. Трансформация промышленности в цифровой экономике: проблемы и перспективы. Креативная экономика, 7: 943–952.
Смит А. 2017. Исследование о природе и причинах богатства народов. М.: Эксмо, 1056.
Федеральный закон от 26 июля 2006 г. N 135-ФЗ «О защите конкуренции» (с изменениями и дополнениями), http://base.garant.ru/12148517/#ixzz5o5uLAwuv (дата обращения: август 2020)
Фляйшер К., Бенсуссан Б. 2005. Стратегический и конкурентный анализ. Методы и средства конкурентного анализа в бизнесе. М.: БИНОМ. Лаборатория знаний, 541.
Хайек Ф. 2008. Цены и производство. Челябинск.: Социум, 216.
Хамел Г., Прахалад К. 2014. Конкурируя за будущее. Создание рынков завтрашнего дня. М.: Олимп-Бизнес, 288.
Шумпетер Йозеф. 2008. Теория экономического развития. Капитализм, социализм и демократия. М.: Эксмо, 864.
Newman, William H. 1967. Management of human resources: concepts for developing nations. Reading, Mass. Addison-Wesley: 165–170.
Abstract views: 569
Share
Published
How to Cite
Issue
Section
Copyright (c) 2020 ECONOMICS. INFORMATION TECHNOLOGIES
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.