Model of intersectoral (interthematic) existence of modern print media: implementation aspects and potential positive prospects

Authors

  • Alexey V. Khmelev Siberian State University of Telecommunications and Information Sciences

DOI:

https://doi.org/10.52575/2687-0932-2021-48-2-274-286

Keywords:

editions, competition, thematic sections, calendar fluctuations, stabilization, prospects

Abstract

This material is devoted to the study of the use of the intersectoral model in the field of modern media, for solving such problems as competitiveness and stabilization. These tasks are implemented based on the synchronization of the work of several sections related to different areas (branches) in one project. Special attention is paid to the consideration of the theory of calendar fluctuations in activity on the example of existing mass media, namely, changes in their content (total volume and advertising) during the year. An assessment was made of the prospects for development (strengthening the position in the market), expanding opportunities (increasing the coverage of advertisers, and expanding the potential of electronic resources), maintaining competitiveness (the possibility of updating parts of one brand) and dividing (into several projects) when using such a model in modern conditions.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Alexey V. Khmelev, Siberian State University of Telecommunications and Information Sciences

Senior Lecturer of the Department of computer aided design systems

References

BASKETBALL.RU. URL: http://basketball.ru.com/ (дата обращения: 10.11.2020).

Журнал «Leaderstoday» URL: https://leaderstoday.ru/. (7.11.2020).

Журнал NetWorker URL: https://leaderstoday.ru/. (10.02.2021).

Журнал Shopping Guide «Я Покупаю» URL: http://nsk.yapokupayu.ru/. (9.08.2020).

Журнал Status URL: http://status-media.com/o-zhurnale/. (7.11.2020).

Журнал Инфосфера URL: http://infosfera.sfo.ru/. (9.10.2016).

Журнал «Председатель» URL: https://predsedatel-apk.ru/. (12.08.2020).

Коммерсантъ. URL: https://www.kommersant.ru/archive (15.11.2020).

Прайс-лист «АиФ на Оби» URL: https://nsk.aif.ru/static/2965172 (дата обращения: 22.01.2021).

Федеральный закон от 13.03.2006 N 38-ФЗ (ред. от 31.07.2020) «О рекламе». URL: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_58968/f68afc90fd06f2e62b3e3cb45714c287c5e44086/ (28.09.2020).

Амблер Т. 1999. Практический маркетинг. СПб.: Издательство «Питер», 400. (Ambler Т. 1996. The Financial Times Guide to Marketing: from advertising to zen. London, Pitman publishing, 400).

Аакер Д.А. 2003.Создание сильных брендов. М.: Издательский Дом Гребенникова, 340.

Браславец Л.А. 2009. Социальные сети как средства массовой информации: к постановке проблемы. Вестник ВГУ. Серия: Филология. Журналистика. 1: 125–132.

Доктор К. 2013. Ньюсономика. Двенадцать трендов, которые изменят новости. М.: РИА «Новости», 352.

Зверева Е.А. 2019. Бумажная пресса в условиях цифровизации медиасистемы. В кн.: «Журналистика – 2019: состояние, проблемы, перспективы». Материалы 21-й международной научно-практической конференции. Минск, Изд-во БГУ: 137–141.

Конев Е. 2018. Прогнозируемые векторы развития зарубежных медиа. В кн.: «Журналистика – 2018: состояние, проблемы, перспективы». Материалы 20-й международной научно-практической конференции. Минск, Изд-во БГУ: 294–297.

Котлер Ф. 1991. Основы маркетинга. М.: Издательство «Прогресс».

Ламбен Жан-Жак. 1996. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива. СПб.: Наука, 589. (Lambin Jean-Jacques. 1994. Le marketing strategique. Une perspective europeenee. Ediscience international, 589.).

Мудров А.Н. 2008. Основы рекламы: учебник. 2-е изд. М.: Магистр.

Огилви Д. 2005. Тайны рекламного двора – советы старого рекламиста. М.: Ассоциация работников рекламы, 61.

Портер Майкл Е. 2005. Конкурентная стратегия: Методика анализа отраслей и конкурентов. М.: Альпина Бизнес Букс, 454. (Michael E. Porter. 1998. Competitive strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. The Free Press, 454.).

Российская периодическая печать. 2020. Состояние, тенденции и перспективы развития в 2019 году. Отраслевой доклад, под общ. ред. В.В. Григорьева. М.: Федеральное агентство по печати и массовым коммуникациям, 123.

Тамберг В., Бадьин А. 2005. Бренд. Боевая машина бизнеса. М.: «Олимп-Бизнес», 240.

Хмелев А.В. 2017. Анализ проблем и рисков процесса укрупнения и усиления современных печатных СМИ. Вестник НГУЭУ, 3: 299–310.

Хмелев А.В. 2020. Развитие брендов печатных средств массовой информации. e-FORUM, 4 (13).

Хмелев А.В., Хмелева И.В. 2017. Исследования инструментов воздействия и способов ведения конкурентной борьбы изданий. В кн.: Современное коммуникационное пространство: анализ состояния и тенденции развития – 2017. Материалы Международной научно-практической конференции. В 2-х частях. Новосибирск, Изд-во НГПУ: 271–274.


Abstract views: 331

Share

Published

2021-06-30

How to Cite

Khmelev, A. V. (2021). Model of intersectoral (interthematic) existence of modern print media: implementation aspects and potential positive prospects. Economics. Information Technologies, 48(2), 274-286. https://doi.org/10.52575/2687-0932-2021-48-2-274-286

Issue

Section

SECTORAL MARKETS AND MARKET INFRASTRUCTURE